עימות חריף בין מנהיגי יהדות אירופה: האם לצאת לרחוב עם כיפה?

"יהודים צריכים לחוש ביטחון ולשאת בגאווה כל סממן דתי ככיפה, מגבעת וציצית בכל מקום באירופה. על רשויות הביטחון בכל עיר ומדינה לאבטח את אורחות חייהם ולשמור על ביטחונם"
איתי גדסי No Comments on עימות חריף בין מנהיגי יהדות אירופה: האם לצאת לרחוב עם כיפה?
צילום: Mendy Hechtman/FLASH90
"יהודים צריכים לחוש ביטחון ולשאת בגאווה כל סממן דתי ככיפה, מגבעת וציצית בכל מקום באירופה. על רשויות הביטחון בכל עיר ומדינה לאבטח את אורחות חייהם ולשמור על ביטחונם"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע האירועים האנטישמיים בצרפת, מתחדדים חילוקי הדעות בתוך הקהילה היהודית – בעיקר הדתית והחרדית – האם על היהודים להצניע סממנים יהודיים על מנת למנוע את תקיפתם, או שמא עליהם לשאתם בגלוי ובגאון.

אמש, אמר ראש הקהילה היהודית במרסיי כי הוא מציע לידידיו בקהילה שלא לחבוש כיפה באופן פומבי, בעת לכתם ברחובות. יצוין, כי כבר כיום, רבים מיהודי צרפת נוהגים – מאילוץ – להחביא את כיפתם.

לעומתו, מנכ"ל "איגוד הארגונים היהודיים באירופה" ו"מרכז רבני אירופה", הרב מנחם מרגולין, דוחה בתוקף את ההצעה שלא להסתובב עם כיפה ברחבי צרפת.

הרב מרגולין פרסם הודעה בה כתב: "יהודים צריכים לחוש ביטחון ולשאת בגאווה כל סממן דתי ככיפה, מגבעת וציצית בכל מקום באירופה. על רשויות הביטחון בכל עיר ומדינה לאבטח את אורחות חייהם ולשמור על ביטחונם. אני מיצר על האמירה ומזכיר לראש הקהילה במרסיי כי לפני מספר שנים מארין לה פן הציעה לחוקק חוק בצרפת שיאסור על חבישת כיפה. בתגובה הצהיר ראש ממשלת צרפת ואלס כי כל יהודי צרפתי יכול לחבוש את הכיפה שלו בגאון ובביטחון".

כזכור, השבוע הותקף בנימין אמסלם, חרדי תושב מרסיי שהיה בדרכו לבית הספר ׳סורס׳ שם משמש כמורה נדקר ע״י מוסלמי ברובע ה-9 במרסיי שבצרפת. אמסלם נפצע במצב קל והוא סובל מחתכים בידיים. הדוקר בן 16 נעצר ועולה חשד כי הוא אינו בריא בנפשו אך הקהילה היהודית חושדת כי מדובר באירוע אנטישמי.

היום בשעות הבוקר, גופתו של אחד ממנהיגי הקהילה, אלן גוזלן, בן 73, נמצאה בשלולית של דם בדירתו שבקרטיי, מדרום מזרח לפאריס. על הגופה ניכרו סימני אלימות, מכות ופצעי דקירה. אחיו של אלן סיפר כי דאג לו מאוד לאחר שלא ראה אותו אמש בבית הכנסת.

מכוניתו של גוזלן נעלמה וגם כרטיסי האשראי. חקירה נפתחה בנושא ונבדק החשד גם כי מדובר ברצח על רקע אנטישמי.



0 תגובות